Primind o iconiță și binecuvântări de la Preafericitul Părinte Patriarh Daniel al B.O.R.

Primind o iconiță și binecuvântări de la Preafericitul Părinte Patriarh Daniel al B.O.R.

luni, 28 august 2023

DORURI DE SEPTEMBRIE

 DORURI DE SEPTEMBRIE

...Luna septembrie vine cu veștmântu-i înmiresmat de dor de vară și de arome de prune și pere, de nuci și struguri, de pepeni și dovleci, de frunze îngălbenite mult prea devreme...
...Luna septembrie sosește - ca de fiecare dată - cu dor după vacanță și cu aromă de albastru... Albastru de cerneală, de pix, de hârtie. Hârtie dictando sau de matematică... Sosește îmbrăcată în uniformă de școală... Creioanele, gumele de șters, riglele, manualele - toate își așteaptă noii parteneri, spre a se lăsa purtate în mâini sigure de aceștia, ori pentru a fi citite, nu răsfoite!...
...Luna septembrie sosește în haine de sărbătoare, scăldată în petale de floare...
Luna septembrie zâmbește! Iar printre zâmbete, din amintiri, răsar chipurile celor ce au plecat – uneori – prea repede și prea brusc dintre noi...
...Luna septembrie vine cu un amalgam de sentimente și doruri... Doruri netrecătoare, doruri dureroase, dar... strălucitoare în durerea lor... Doruri care te fac să zâmbești și - în același timp - îți smulg o lacrimă și un oftat... Doruri..., DOR...
DOR de mama, DOR de tata, DOR de familia mea…
6 septembrie? Ziua în care ai ales, mami, să dai răspuns lui Dumnezeu.
6 septembrie? Ziua în care s-a născut tatăl meu…
8 iulie 1937 – 6 septembrie 2021… - mama…
6 septembrie 1936 – 26 ianuarie 2012… - tata …
6 septembrie - 6 septembrie...
2012 - 2021... -
JOC de cifre și anotimp…

Se duc părinții rând pe rând,
Ca o firavă frunză-n vânt…
Se duc părinții rând pe rând,
Și amintirile ne împresoară
Sufletul. De dor, de jale, de tristeți,
Ne-nconjură lumina blând-a primei tinereți…
Se duc părinți, rând pe rând, la Cer,
Să ne gătească loc din rugăciuni ce nu mai pier…
Se duc părinții, rând pe rând, în Împărăția cea de Sus,
Ca pentru noi să-L roage, totdeauna, pe Iisus…

...Parastas de doi ani pentru mama... 2 septembrie 2023

- de prin 2010... Toamna... -
- ...și tot într-un început de toamnă aurie ai plecat, dând răspuns chemării lui Iisus... Tot ce-am învățat la facultate, s-a năruit atunci când, fără să ne luăm răams-bun, nu te-ai mai întors acasă... Ai ales să mergi ACASĂ, acolo Sus... -
- cel puțin atât mai pot să fac pentru voi... Cu dor și cu durere și cu lacrimi multe... -
- Pomelnic. Singurul lucru pe care nu l-am învățat la facultate a fost „cum să scrii un pomelnic”. Îl scriu și eu „după ureche”, așa cum mă pricep... Hmmm...-

SUFLETELE PLÂNG ÎN TAINĂ DORUL DUPĂ EI...
Doar privind adâncul mărilor senine Se-nfioară clipa, suspinând a dor…, Ei, din amintire, ne surâd acuma, Cu miresme dalbe lacrimi să aline vin încetişor…
Se răceşte timpul, scurs dintr-o clepsidră, Anii pier în zare, clipele ne dor, Tot gonind la vale fum şi întristare Ei ne sunt alături, vis şi adevăr…
Inimi lângă inimi, suflete şi dor, Rugă-n Cer înalţă, tuturor de ajutor… Fie vie pomenirea lor! Pomenirea lor, din neam în neam! Veşnică pomenire!
x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x
Inima-și plânge dorul după ei, Dor imens și greu, și alb de dureros..., Dor imens și greu, și alb de luminos...
O flacără nestinsă-i dorul după ei, Ei viază-n mine, eu viez în ei, Doamne! ține-i în lumină pe copiii Tăi!
Toți suntem copiii darurilor Tale, Am căzut, ridică-ne la Dreapta îndurării Tale, Am greșit, hrănește-ne din iubirea jertfei Tale...
Inima își cântă dorul după ei, Doamne, în lumină ține-i pe copiii Tăi!

- Foto 2 septembrie 2023. Colacul. Vă mulțumesc frumos, doamna Maricica (biserica Buna Vestire - Belu București) ! -
- Foto 2 septembrie 2023. Vă mulțumesc, doamna Maricica, și pentru colivă! A fost cea mai frumoasă colivă din biserică, astăzi!!! -
- Foto 2 septembrie 2023: la mormânt... E rece piatra, și tăcută... O lacrimă, dor și flori... Te iubesc, mami” Te iubesc mult-mult de tot, de la Pământ la Cer și înapoi și încă pe-atât! Și... aștept să-mi răspunzi, așa cum o făceai de fiecare dată când erai fizic lângă mine... -
(foto 2 septembrie 2023)
(foto 2 septembrie 2023)
...Cu pasul greu, cu inima rănită, Pe-alei cu flori și gărdulețe mici, Pe-alei cu flori și candele-aprinse, Vin către tine-n grabă și mâhnită…
Străbat alei cu gărdulețe mici, Și din grădini cu flori și candele-aprinse Aroma de tămâie cu taină-mbrățișează Suflet răvășit, ce încă sângerează…
Lacrimi picurând la griul tău mormânt, Te caut și te strig în adieri de vânt, Dar numai brazii falnici astăzi îmi șoptesc, Cu dor, durerea, prin ramuri verzi ei împletesc…

x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x

Murim, puțin câte puțin, în fiece zi, cu cei de lângă noi, care se duc în nori…
La răsărit, în zori, țâșnește-n irizări de alb, de soare și de stea, amintirea…
Cupa de cristal a vieții se sparge-n clipele târzii, în clipe diamantine, în irizări și dalb, de soare și de stea... - Amintirea...

x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x

DOR DE CLIPELE DE IERI…
Cu dor de clipele de ieri, Când aproape, în totul, îmi erai, Cu rugăciune, dor și mângâiere, Astăzi te caut și te strig - Mi-e sufletul gol, risipit În ceața durerii ce sapă abis…
Brațul tău, cândva alint, refugiere, Să mă cuprinzi cu el tu nu mai poți Și-atunci, cu înc-un pas, în iadul întristării, Cobor încă o treaptă ce hăul a deschis În inimă durere, plâns și vis…
Mi-e dor de clipele de ieri Când aproape, întru totul, îmi erai Și-n zâmbet și speranță zilele-mi învăluiai…
Singură, Doamne, m-ai lăsat pe pământ, Versu-mi pentru Tine era soare și cânt..





Toate reacţi

Niciun comentariu: