Primind o iconiță și binecuvântări de la Preafericitul Părinte Patriarh Daniel al B.O.R.

Primind o iconiță și binecuvântări de la Preafericitul Părinte Patriarh Daniel al B.O.R.

duminică, 31 martie 2024

Discectomia cu alcool și bucuria Miaunicăi

           

Discectomia cu alcool

Discectomia cu alcool este o procedură miniminvazivă, folosită pentru tratarea herniilor de disc lombare. Procedura constă în introducerea de alcool în zona afectată a discului herniat. Alcoolul are proprietăți de coagulare și de uscare a nucleului pulpos, astfel că, atunci când este aplicat la nivelul discului herniat, acesta se micșorează și exercită mai puțină presiune asupra nervilor, ameliorând simptomele. În timp, nucleul pulpos se regenerează. Procedura este efectuată sub ghidaj radioscopic, la angiograf, astfel că pe durata procedurii se poate vizualiza cu exactitate zona de tratat. Este o procedură care nu necesită decât anestezie locală și are avantajul unui timp de recuperare mai scurt, a rezultatelor imediate și a riscurilor reduse, în comparație cu chirurgia clasică. După această procedură, se efectuează infiltrații transforaminale, în funcție de caz și decizia medicului intervenționist.

Este important de menționat că discectomia cu alcool este potrivită doar pentru anumite tipuri de hernii de disc și nu reprezintă o soluție pentru toți pacienții cu afecțiuni similare.
Operația durează undeva între 15 și 45 de minute, apoi, după 6 ore în care stai la pat, în spital, sub strictă supraveghere medicală, poți pleca acasă, dacă nu apar complicații.
La 7, 14 și 30 de zile ești chemat la control. Dacă survin, între timp, neplăceri, poți lua legătura oricând cu medicul intervenționist.
La mine, operația de discectomie cu alcool a fost însoțită și de infiltrații transforaminale și a durat 20 de minute. Încet-încet, se simt rezultate încurajatoare (de la a nu mișca deloc degetele piciorului afectat de pareză, la a putea mișca – cu greutate – primele trei degete ale lui, e un pas important, după mine, o evoluție favorabilă). Sigur, sunt și părți mai puțin bune: durerile sunt încă foarte mari, cu greu îmi pot găsi o poziție în care sî nu am dureri pentru mai mult timp; nu pot să merg prea mult; obosesc repede (dacă merg puțin, obosesc ca și cum aș ara nu știu câte hectare de pământ); nu pot să duc greutăți - și mă gândesc ce voi face atunci când îmi voi relua programul la școală / serviciu. Pentru că am nevoie de ... ghiozdan...; nu pot să mă aplec ca să o iau în brațe pe Miaunica; nu pot să o țin în brațe pe Miaunica (deja are 4 kg…); am nevoie de ajutor pentru multe lucruri… (lemne pentru aprinderea focului - încă este rece noaptea și nu se poate dormi în casă fără foc -, aprinderea focului, aducerea sticlelor cu apă în casă, curățenie , spălat, etc. ...)
Drumul, pentru mine, nu se oprește aici, însă. Va urma și o a doua operație (pentru umărul drept, la care mi s-au distrus oscioarele, din cauza forțării la maximum a mâinii), apoi recuperarea propriu-zisă (fizioterapie și kinetoterapie). Va fi un drum lung, plin de necunoscut, dar sper ca Bunul Dumnezeu, Măicuța Domnului și Sfinții toți să nu mă lase! Sper ca mama, de-acolo, de Sus, să se roage pentru mine, să-mi fie alături și să mă ocrotească așa cum o făcea aici, pe pământ, să-L înduplece pe Dumnezeu să-mi dăruiască sănătate și ocrotire!
Vă mulțumesc tuturor celor ce mi-ați fost rugători la Bunul Dumnezeu și Măicuța Domnului, la toți Sfinții! V-am simțit și vă simt , cu adevărat, rugăciunile! Vă mulțumesc, cu recunoștință, din suflet!!! Vă rog să nu mă uitați și să mă pomeniți, în continuare, în rugăciuni!
🙏🤗❤🌺




x x x

Cu Miaunica, acasă, după operație

S-a liniștit și Miaunica 🙂 . Acum poate să doarmă cu mine 🙂 !!!! Și eu cu ea.

- Mi-a fost dor de tine, Nico!
- Și eu m-am gândit la tine, să știi!
- Hai, să te faci bine repede!
- Chiar îți dorești asta?
- Da... CIne o să mă țină în brațe dacă nu te vei face bine?
- Aaaa..., interesul tău primează...
- Nu...
- Hai sus! Hai lângă mine!
- ...
- Ce bine stăi, MIaunica!
- Ce bine e la tine în brațe, Nico!
- Acum poți să dormi liniștită, da?
- Da! De-abia am așteptat clipa aceasta!
- Noapte bună, Miaunica!
- Să te faci bine, Nico!







Niciun comentariu: