Primind o iconiță și binecuvântări de la Preafericitul Părinte Patriarh Daniel al B.O.R.

Primind o iconiță și binecuvântări de la Preafericitul Părinte Patriarh Daniel al B.O.R.

duminică, 31 decembrie 2023

Gânduri de sfârșit de an

 

Gânduri de sfârșit de an...



Un alt an, fără mămica mea, a mai trecut. Cu greu. Și cu ușor, pe-alocuri. Cu „ajutor de la Cel ce a făcut Cerul și Pământul”. Anii (doi, deja, la număr), fără mămica mea, sunt grei, din ce în ce mai grei! Ce ușor este să fii copil! Ce cumplit de greu este să fii singur... Mămica mea - TOTUL meu, PUTEREA mea, RAȚIUNEA mea de a merge înainte, de a lupta… Mămica mea... Dor de ea...

A fost un alt an în care mi-a fost dor și de Ana, un alt an în care...m-am trezit vrând să o sun pe tanti Vetuța, dar...mi-am dat seama că nu-mi va putea răspunde... Un alt an în care l-am certat, în gând, pe nenea Nicu... Dacă ar fi avut grijă de el mai mult, dacă ar fi ascultat de ceilalți, poate că și astăzi îl mai puteam suna și mi-ar fi răspuns... Era unchiul meu preferat... Purtam, amândoi, numele Sfântului Nicolae... A fost un an în care...i-am dus dorul tatălui meu, dându-mi seama că, așa cum era, calculat, riguros, „tipicar”, rece, neempatizând cu durerea celor din jurul său, rezolva problemele, de orice natură ar fi fost ele. Singurul lucru bun pe care l-am învățat de la el a fost...să aranjez lemnele în magazie, astfel încât să nu se dărâme... Și Părintele meu duhovnic le aranjează la fel! Îi simt lipsa, tatălui meu, mai ales când dau de...greutăți (tăiat lemne, făcut focul, plătit impozitul, plătit asigurarea locuinței...)... Au plecat toți la Dumnezeu, spre a reconstitui acolo familia pământească: părinți, copii, ginere…; bunici și nași: Nicolae, Tudorița, Niculina, Elisaveta, Ana, Petre, Nicolae, Elena, Doru…; Dumitru, Ecaterina, Ioana, Vasile...; Nicolae, Maria...

A fost un an în care Bunul Dumnezeu mi-a demonstrat că mai sunt, în lumea aceasta, și oameni săritori, gata să te ajute necondiționat. Am descoperit fața oamenilor, care s-au dovedit - unii - adevărați frați sau surori. Numai cu ajutorul proniei Divine prieteniile sincere s-au dovedit a fi trainice, bucurându-mi sufletul și acum! A fost un an în care mi-am dorit mai multă iubire, bunătate, înţelegere. A fost un an în care Dumnezeu mi-a dăruit un Preot duhovnic cum puțini se mai găsesc. Uneori mi-e ca un tată, alteori ca un frate. Îți mulțumesc, Doamne, pentru acest DAR! Sper să fiu vrednică de Părintele meu duhovnic, sper să-l ascult și să-i urmez sfaturile, povețele, învățăturile. „Bine-sporește în el, robul Tău, Părintele meu duhovnic, Doamne, și dăruiește-l sănătos, îndelungat în zile, drept învățând cuvântul adevărului Tău!”.

Am învățat să strig la Dumnezeu, când mi-e greu, și atunci El își arată purtarea de grijă față de mine..., mă ajută..., mă salvează...

Doamne, sper să nu Te mai cert că mi-ai luat-o pe mama! Sper să înțeleg ce-mi tot repetă Părintele meu duhovnic, sper să pun la inimă ceea ce mă asigură Marian: că pentru cât a suferit mama aici, pe pământ, pentru bunătatea și blândețea sa, pentru omul care a fost, Dumnezeu i-a dăruit un colțișor de Rai. Doamne, fă ca acest lucru să fie adevărat! Dăruiește-i mamei mele un colțișor de Rai!

A fost un an în care încă am mai avut și am nevoie de taxi, pentru a ajunge la școală, la serviciu, la medic, la cumpărături... Un an în care am mai avut și am nevoie de ajutor la cumpărături, pentru plata facturilor... Să nu uit de impozite... Doamne, dacă m-ai lăsat singură, fără părinți, fă precum știi și...ajută-mă să le plătesc pe toate, să rezolv și problemele ce s-au ivit la Costești, dar și pe-aici, prin București!

A fost un an în care am ajuns la Urgență, ba pentru durerile de umăr sau de genunchi, ba pentru durerile de cap...; un an în care privesc cu teamă când plouă sau când ninge, pentru că nu am voie să alunec, să cad, ori pentru că efortul curățării curții de zăpadă e mare... Un an în care am avut parte de un Crăciun atipic… Și oare câți or să mai fie așa? A fost un Crăciun fără cea mai dragă ființă pe pământ, pentru mine: MAMA. A fost un Crăciun în care bradul nu și-a mai găsit locul... Doar Ana-Maria mi-a adus o coroniță de brad și mi-a pus-o la ușă. A fost un Crăciun cu dor de MAMĂ, un Crăciun cu lacrimi și tristețe... Presărat de colindele interpretate de corul TRONOS, al Patriarhiei Române. Și cu serbări frumoase la biserică, când m-am bucurat văzând atâția copii talentați, ba chiar și pe Moș Crăciun. A fost un Crăciun fără familie... A fost un Crăciun în care sufletul și-a strigat tristețea, alinată, pe alocuri, de doamna Vasilica, de Simona, de Ana-Maria și de... Miaunica pisoica... E și un pic șireată, dar mult inteligentă. De un alb pe care și-l curăță foarte mult, în fiecare zi. Cu două pete negre deasupra ochilor, înspre urechile pe care și le ține ascuțite, în sus, ca niște antene. Numai când o mai admonestez le lasă spre spate... Are mustăți lungi, albe. Ea mă iubește foarte mult și-mi demonstrează lucrul acesta atunci când nu mă simt bine și de fiecare dată noaptea, când doarme cu mine, când îmi veghează somnul...

A fost un Crăciun cu dor de ai mei, cu dor de zile mai bune... A fost un Crăciun în care mi-am dorit familia înapoi, în care am visat la alte Crăciunuri trecute, când ne strângeam cu toții – părinți, copile, ginere și nepot - în jurul mesei, chiar dacă unii mai întârziau, iar tata se cam întrista... Și acum îmi dau seama că eram puțin geloasă!... Mi-e dor de acele clipe! Mi-e dor de părinții mei! Mi-e dor de MAMA! Un dor cumplit de greu!...

...A fost un Crăciun atipic… La fel va fi și în noaptea dintre ani… Anul vechi și anul nou… În curând, 2024 îşi va deschide larg porţile şi ne va lăsa să intrăm. Îmi doresc să nu fie îmbulzeală, pentru că fiecare avem locul nostru şi pe toţi ne va primi Noul An. Îmi doresc şi vă doresc ca în Noul An să vă bucuraţi mai mult de sănătate, de lucruri bune şi înţelepte! Să fie un an binecuvântat pentru noi toţi, să fim ocrotiţi şi iubiţi! Să fim mai buni, mai darnici, mai prietenoşi! Să ne ajutăm mai mult, să fim alături unii de alţii cu sufletul, cu fapta, cu gândul! Să ni se zugrăvească, în suflet și pe chip, bunătatea, buna credință, înțelepciunea, prietenia! Să cultivăm prieteniile sincere, frățești! Să ținem la familie, la ai noștri! Să ni se împlinească cele mai bune şi de folos gânduri! Un an cu pace şi bună înţelegere! Un an plin de iubire! Un an cu împăcare! Un an în care să avem curajul și felul de a fi al martirilor, al apărătorilor Ortodoxiei! Îmi doresc un an în care să mă pot bucura, din plin, de tot! Chiar dacă tristețea îmi va bântui sufletul, iar durerea dorului de MAMĂ nu-mi va da clipe de tihnă, ci doar lacrimi… Iar printre lunile anului, să-mi mai apară o carte... O carte închinată MAMEI!

Îmi doresc un an în care să reușesc să învăț bine, să rețin toate cursurile și lecțiile pentru Concursul de Titularizare, pentru inspecțiile școlare (căci, da! De voi susține inspecția specială la clasă din nou la / cu doamna directoare Badea, am nevoie de ajutorul Tău, Doamne!); îmi doresc un an în care să obțin o notă foarte bună, o notă foarte mare, la Concursul de Titularizare, un an în care să fiu repartizată ca profesor de limba și literatura română la o școală bună, la o școală apropiată de casa mea sau la care să pot ajunge cu multă ușurință!

„La mulţi ani!", tuturor!

______________________________________


URARE DE AN NOU


Anul Nou ce vine-n zbor

Să v-aducă-n toate spor,

Împliniri și sănătate,

Pace și prosperitate,

Bucurii binecuvântate,

Domnul să vă dea de toate!


Rugăciunea să vă fie

Zbor de Înger spre Înalt,

Lacrimă de bucurie,

Vers înaripat!


Domnul să vă păzească,

Întru mulți ani să trăiți!

Lumina dragostei să prisosească,

Întru mulți ani fericiți!


La mulți ani!”


Niciun comentariu: