Primind o iconiță și binecuvântări de la Preafericitul Părinte Patriarh Daniel al B.O.R.

Primind o iconiță și binecuvântări de la Preafericitul Părinte Patriarh Daniel al B.O.R.

duminică, 25 iunie 2023

ÎMBRĂCAȚI ÎN COSTUME NAȚIONALE, LA SFÂNTA LITURGHIE ȘI LA ACTIVITĂȚI DUPĂ LITURGHIE

 ÎMBRĂCAȚI ÎN COSTUME NAȚIONALE, LA SFÂNTA LITURGHIE ȘI LA ACTIVITĂȚI DUPĂ LITURGHIE

În ziua prăznuirii Nașterii Sfântului Proroc Ioan, Înaintemergătorul și Botezătorul Domnului nostru Iisus Hristos, am fost la biserică mulți creștini din parohie și din zonele apropiate, copii, tineri, părinți și bunici, îmbrăcați în costume populare, ducând tradiția mai departe. Tradiția bisericii noastre (biserica Buna Vestire - Belu din sectorul IV Capitală) și a poporului român: aceea de a îmbrăca costumul național la fiecare sfântă sărbătoare și de a cinsti, așa cum se cuvine, portul strămoșesc, care, din 2013, este sărbătorit în țara noastră în ziua de 24 iunie.
După Sfânta Liturghie, am participat, cei mici și cei mari, la un atelier de desen și pictură, realizând frumoase creații artistice având ca temă costumul național și, în mod special, ia, bluza specific românească, păstrătoare a atâtor simboluri creștine, precum crucea, soarele, spirala, vița-de-vie, cercul, floarea, spicul de grâu etc..
De asemenea, am împletit cununi din flori, dar adevăratele flori am fost noi, credincioșii de toate vârstele, care ne-am bucurat sufletește în această zi a Nașterii Sfântului Ioan Botezătorul și a sărbătoririi iei tradiționale românești.
A consemnat profesor Nicoleta Enculescu, București











Niciun comentariu: