Primind o iconiță și binecuvântări de la Preafericitul Părinte Patriarh Daniel al B.O.R.

Primind o iconiță și binecuvântări de la Preafericitul Părinte Patriarh Daniel al B.O.R.

luni, 1 iunie 2020

Dragii mei absolvenți!


Dragii mei, dragi!


                    Sunteți absolvenții zilei de mâine! Sunteți absolvenți speciali, dintr-un an special! Nu am avut timp să ne cunoaștem sau... ne-am cunoscut insuficient de bine, însă - cu siguranță! - fiecare din noi am trăit emoția unui nou început: voi prin studierea unei noi discipline, a unei noi (și totuși vechi!) limbi, eu - prin primirea unor noi elevi la clasă, în noi școli... Fiecare din  noi aveam doriri diferite: eu - ca voi să fiți receptivi și liniștiți, să știți să citiți, voi - ca eu să fiu mai blândă, iar orele ceva mai relaxante, mai ales după / înaintea celor de limba română, matematică, fizică, chimie etc.... Uneori am reușit, alteori nu cred. Sper să nu vă fi fost cu (prea mare) supărare!
                      Lunile au trecut și, la fiecare sărbătoare (Sfântul Nicolae, înaintea vacanței de Crăciun, dar chiar și acum, când predarea s-a făcut on-line), am vrut să vă încălzesc sufletele cu o vorbă bună, cu un gând întăritor. De aceea, vă mai citeam din creațiile mele, ori chiar vă scriam epistole întregi.
                      Înfruntând necunoscutul dominat de noul virus periculos, de noua pandemie, ați dovedit răbdare și preocupare de știință, nu ați renunțat la școală, nu v-ați dat bătuți. Felicitări!
                      Acum, la final, vă mulțumesc pentru zâmbete, floricelele mele dragi, dar și pentru ghidușiile voastre, pentru zumzetul plin de viață și speranță și vorba îndelungă, continuată chiar și în oră... Despre cu totul și cu totul altceva, nu legat de cele ce predam sau explicam... Uneori m-ați supărat, dar v-am iertat! Chiar și pentru temele nepredate la timp! :)  V-am iertat, pentru că vă iubesc, copii!
                      Nu uitați clipele frumoase ce v-au legat atâția ani! Nu vă uitați școala în care v-ați deschis aripile spre cunoaștere, în care ați aflat, pentru întâi dată, taina literelor și ați călcat, eroic, curajoși, pe tărâmul cifrelor, dând piept cu balaurii din spatele lor: împărțiri, înmulțiri, adunări, scăderi, raze de cerc, unghiuri drepte, ascuție, arii, lungimi și-amețitoare înălțimi...
                      Nu-i uitați pe cei ce v-au dat sămânța bună a științei și au udat temeinic la baza ei, perseverând când pericolul de a se usca era aproape să vă smulgă din drumul drept! Au insistat, v-au învățat, ați repetat și iarăși repetat! Până ați ajuns AICI, ACUM! Absolvenți!
                      Drumul merge înainte, viața nu se oprește în loc!
                      Perseverați și învățați! Veți reuși! Sunt convinsă de asta!
                      Visul să vi se-mplinească, ruga să vă fie ascultată, să fiți sănătoși, senini și veseli! Să mergeți înainte, orice-ar fi, demni și drepți, cu suflete curate, însetate de bun, frumos și nou!
                      Vă îmbrățișez, cu dor!
                             Profa voastră de latină,
                                      Nicoleta Enculescu - Școlile gimnaziale nr.97 și 112, București
București, 1 iunie 2020

Niciun comentariu: