METODOLOGIA - CADRU
PRIVIND MOBILITATEA PERSONALULUI DIDACTIC DIN
ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR ÎN ANUL ŞCOLAR 2013-2014
6. Ocuparea prin
concurs a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în
unităţile de învăţământ preuniversitar:
a) afişarea listei posturilor
didactice/catedrelor ocupate ca urmare a soluţionării restrângerilor de
activitate, a soluţionării cererilor de pretransfer consimţit între unităţile
de învăţământ şi a titularizării cadrelor didactice în baza art. 253din Legea
educaţiei naţionale nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare;
Termen: 29 martie
2013
b) afişarea listei
reactualizate cu posturile didactice/catedrele vacante/rezervate pentru concurs
la unităţile de învăţământ şi la inspectoratele şcolare;
Termen: 2 aprilie
2013
c) verificarea şi publicarea
listei finale reactualizate cu posturile didactice/catedrele vacante/rezervate
pentru concurs, a centrelor de concurs şi a graficului de desfăşurare a
probelor la unităţile de învăţământ şi la inspectoratele şcolare;
Termen: 4 aprilie
2013
d) înregistrarea cererilor de
înscriere a candidaţilor la concursul de ocupare a posturilor
didactice/catedrelor vacante/rezervate, inclusiv pentru absolvenţii promoţiei
2013, la secretariatul unităţii de învăţământ/centrului care organizează
concurs;
Perioada: 5-15
aprilie 2013
e) verificarea şi avizarea
dosarelor candidaţilor de către comisia de organizare şi desfăşurare a
concursului şi consilierul juridic al inspectoratului şcolar;
Perioada: 16-26
aprilie 2013
f) validarea înscrierii, prin
semnătură, de către candidaţi sau împuterniciţii acestora prin procură
notarială în original, conform graficului stabilit de comisia de organizare şi
desfăşurare a concursului; neprezentarea la validare atrage după sine anularea
înscrierii la concurs;
Perioadele: 29
aprilie - 2 mai 2013; 22-25 iulie pentru absolvenţii promoţiei 2013
g) afişarea listei candidaţilor
înscrişi şi a graficului privind susţinerea probelor practice/orale şi a
inspecţiilor la clasă;
Termen: 3 mai 2013
h) organizarea şi desfăşurarea
probelor practice/orale şi a inspecţiilor speciale la clasă;
Perioada: 6 mai-6
iunie 2013
i) desfăşurarea probei scrise;
Termen: 30 iulie 2013
j) afişarea rezultatelor;
Termen: 5 august 2013
k) înregistrarea contestaţiilor
la inspectoratele şcolare şi transmiterea acestora la centrele de evaluare;
Perioada: 5-6 august
2013
l) rezolvarea contestaţiilor;
Termen: 7 august 2013
m) afişarea rezultatelor
finale.
Termen: 8 august
2013
6.1. Etapa I de repartizare -
repartizarea în şedinţă publică, la nivel de centru de concurs/unitate de
învăţământ, a candidaţilor care au obţinut cel puţin media de repartizare 7,00
(şapte) la concursul din 2013, pe posturile didactice/catedrele vacante
publicate în vederea angajării pe perioada nedeterminată:
a) repartizarea în şedinţă
publică, la nivelul centrului de concurs/unitate de învăţământ, a candidaţilor
care au obţinut cel puţin media 7,00 (şapte), pe posturile didactice/catedrele
vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată;
Termen: 9 august 2013
b) reactualizarea şi afişarea
listei posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate pentru angajare
pe perioadă determinată la centrele/unităţile de învăţământ care organizează
concurs;
Termen: 12 august
2013
c) emiterea şi comunicarea
deciziilor de repartizare pe post/catedră.
Termen: 30 august
2013
6.2. Etapa a II-a de
repartizare - repartizarea în şedinţă publică, la nivel de centru de
concurs/unitate de învăţământ, a candidaţilor care au obţinut cel puţin media
de repartizare/nota 5,00 (cinci) la concursul din sesiunea 2012 şi a
candidaţilor care solicită angajare în baza notelor de la concursul din
sesiunea iulie 2010 şi/sau la concursul din sesiunea iulie 2011, pe posturile
didactice/catedrele vacante/rezervate publicate pentru angajare pe perioadă
determinată:
a) repartizarea în şedinţă
publică, la nivelul centrului de concurs/unitate de învăţământ, a candidaţilor
care au obţinut cel puţin media 5,00 (cinci) la concursul din sesiunea 2012 pe
posturile didactice/catedrele vacante/rezervate publicate în vederea angajării
pe perioadă determinată;
Termen: 13 august
2013
b) emiterea şi comunicarea
deciziilor de repartizare pe post/catedră;
Termen: 30 august
2013
c) transmiterea, la
inspectoratele şcolare, a listei posturilor didactice/catedrelor
vacante/rezervate complete şi incomplete ramase neocupate, a listei
candidaţilor repartizaţi şi a listei candidaţilor rămaşi nerepartizaţi;
Termen: 14 august
2013
d) publicarea, la inspectoratele
şcolare, a listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi
incomplete ramase neocupate, a listei candidaţilor repartizaţi şi a listei
candidaţilor rămaşi nerepartizaţi.
Termen: 14 august
2013
7. Detaşarea în interesul învăţământului:
a) numirea, prin detaşare în
interesul învăţământului, în funcţiile de conducere, îndrumare şi control
neocupate prin concurs;
Termen: 16 august
2013
b) înregistrarea, de către
inspectorii de specialitate, a solicitărilor unităţilor de învăţământ;
înregistrarea cererilor cadrelor didactice titulare, a căror restrângere de
activitate nu a fost soluţionată prin transfer sau detaşare în interesul
învăţământului, la inspectoratele şcolare;
Perioada: 16-20
august 2013
c) organizarea şi desfăşurarea
probelor practice/orale în profilul postului;
Perioada: 21-22
august 2013
d) discutarea şi soluţionarea
propunerilor făcute de inspectorii şcolari de specialitate în consiliul de
administraţie al inspectoratului şcolar şi afişarea listei cadrelor didactice
detaşate în interesul învăţământului la inspectoratele şcolare;
Termen: 26 august
2013
e) reactualizarea listei
posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate ca urmare a aprobării
detaşărilor în interesul învăţământului;
f) soluţionarea cererilor
cadrelor didactice titulare, a căror restrângere de activitate nu a fost
soluţionată prin transfer sau repartizare, în şedinţă publică, prin detaşare în
interesul învăţământului pentru nesoluţionarea restrângerii de activitate, pe
posturi didactice/catedre vacante/rezervate;
Termen: 27 august
2013
g) emiterea şi comunicarea
deciziilor de detaşare în interesul învăţământului.
Termen: 30 august
2013
8. Repartizarea posturilor
didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate, la nivelul inspectoratului
şcolar, cadrelor didactice titulare care solicită detaşare la cerere,
candidaţilor rămaşi nerepartizaţi după concursul din sesiunea 2013, precum şi
candidaţilor care solicită angajare pe perioadă determinată în baza
mediilor/notelor de la concursul din sesiunea 2012, de la concursul din iulie
2011 sau de la concursul din iulie 2010:
a) înregistrarea, la
inspectoratele şcolare, a cererilor de înscriere, însoţite de documentele
solicitate în acestea, pentru cadrele didactice care solicită completarea normei
didactice, detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere
nesoluţionată, continuitate pentru detaşare la cerere, respectiv detaşare la
cerere prin concurs sau concurs specific, precum şi a candidaţilor care
beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă
determinată în anul şcolar 2013-2014 şi a celor care solicită angajare pe
perioadă determinată în baza mediilor/notelor de la concursul din sesiunea
2012, de la concursul din iulie 2011 sau de la de la concursul din iulie 2010;
verificarea şi avizarea dosarelor de către comisia de mobilitate a
personalului didactic din învăţământul preuniversitar şi consilierul juridic al
inspectoratului şcolar;
Perioada: 16-20
august 2013
b) organizarea şi desfăşurarea
probelor practice/orale în profilul postului;
Termen: 21 august
2013
c) afişarea punctajelor la
inspectoratele şcolare;
Termen: 21 august
2013
d) depunerea contestaţiilor la
punctaje la inspectoratele şcolare;
Perioada: 21-22
august 2013
e) soluţionarea contestaţiilor,
afişarea listelor finale la inspectoratele şcolare şi validarea şi revalidarea
fişelor de înscriere;
Perioada: 23-26
august 2013
f) soluţionarea în şedinţă
publică, a cererilor de completare a normei didactice şi de detaşare în
interesul învăţământului pentru restrângere nesoluţionată;
g) soluţionarea, în şedinţă
publică, a cererilor de continuitate pentru detaşare la cerere;
h) repartizarea, în şedinţă
publică, a cadrelor didactice titulare prin detaşare la cerere, care au obţinut
cel puţin media 5,00 (cinci), în ordinea descrescătoare a mediilor obţinute la
concursul organizat pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante în
unităţile de învăţământ preuniversitar, sesiunea 2013;
i) repartizarea, în şedinţă
publică, a cadrelor didactice titulare prin detaşare la cerere, în ordinea
descrescătoare a punctajelor;
j) reactualizarea listei
posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate ca urmare a soluţionării
detaşărilor la cerere şi ca urmare a acordării prelungirii contractelor pe
perioadă determinată pentru anul şcolar următor;
Termen: 27 august
2013
k) repartizarea candidaţilor
care au obţinut cel puţin media 5,00 (cinci) rămaşi nerepartizaţi după
concursul din sesiunea 2013, precum şi a candidaţilor care au obţinut cel puţin
nota 5,00 (cinci) şi care solicită angajare pe perioadă determinată în baza
notelor de la concursul din sesiunea 2012 şi/sau la concursul din sesiunea
iulie 2011, în ordinea descrescătoare a notelor;
Perioada: 28-29
august 2013
l) emiterea şi comunicarea
deciziilor de repartizare pe post/catedră;
Termen: 30 august
2013
9. Repartizarea posturilor
didactice/catedrelor ramase vacante/rezervate în regim de plata cu ora:
a) depunerea dosarelor pentru
încadrare în regim de plată cu ora la unităţile de învăţământ şi la
inspectoratele şcolare;
Perioada: 30 august -
2 septembrie 2013
b) atribuirea orelor
vacante/rezervate în regim de plata cu ora personalului didactic titular la
nivelul unităţilor de învăţământ, prin decizie a directorilor unităţilor de
învăţământ şi acordarea avizului pentru încadrare în regim de plata
personalului didactic titular din alte unităţi de învăţământ, personalului
didactic asociat şi personalului didactic pensionat;
Termen: 3 septembrie
2013
c) transmiterea, la
inspectoratele şcolare, a listei posturilor didactice/catedrelor
vacante/rezervate complete şi incomplete rămase neocupate, a listei posturilor
didactice/catedrelor ocupate în regim de plata cu ora şi a listei posturilor
didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete ramase neocupate
datorită neprezentării la post a candidaţilor repartizaţi în etapele
anterioare;
Termen: 4 septembrie
2013
d) afişarea listei posturilor
didactice vacante/rezervate, reactualizată, la inspectoratele şcolare;
Termen: 5 septembrie
2013
e) repartizarea candidaţilor
conform art. 95;
Termen: 6 septembrie
2013
f) emiterea şi comunicarea
deciziilor de repartizare pe post/catedră;
Termen: 9 septembrie
2013
g) atribuirea orelor
vacante/rezervate în regim de plata cu ora personalului didactic angajat cu
contract individual de muncă pe perioadă determinată la nivelul unităţilor de
învăţământ, prin decizie a directorilor unităţilor de învăţământ şi
transmiterea situaţiei la inspectoratele şcolare;
Perioada: 10-11
septembrie 2013
8. Repartizarea posturilor
didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate, la nivelul inspectoratului
şcolar, candidaţilor repartizaţi după concursul din sesiunea 2013, care nu s-au
prezentat la posturi didactice/catedre şi care solicită o nouă repartizare,
precum şi a candidaţilor care au obţinut cel puţin nota 5,00 şi care solicită
angajare pe perioadă determinată în baza notelor de la concursul din iulie
2010, în ordinea descrescătoare a notelor:
a) afişarea listei posturilor
didactice vacante/rezervate, reactualizată, la inspectoratele şcolare;
Termen: 12
septembrie 2013
b) repartizarea, în şedinţă
publică, la nivelul inspectoratului şcolar, a candidaţilor repartizaţi după
concursul din sesiunea 2013, care nu s-au prezentat la posturi
didactice/catedre, în ordinea descrescătoare a mediilor;
c) repartizarea, în şedinţă
publică, la nivelul inspectoratului şcolar, a candidaţilor care au obţinut cel
puţin nota 5,00 şi care solicită angajare pe perioadă determinată în baza
notelor de la concursul din iulie 2010, în ordinea descrescătoare a notelor;
Termen: 13 septembrie
2013
d) emiterea şi comunicarea
deciziilor de repartizare pe post/catedră;
Termen: 16 septembrie
2013
III. Transmiterea la Ministerul
Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului a situaţiei statistice globale
privind repartizarea candidaţilor pe posturi didactice/catedre
vacante/rezervate.
Termen: 20
septembrie 2013
Cerere de înscriere la concursul de ocupare a posturilor
didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar
Nr. ___________ /_______2013
Se certifică exactitatea
datelor
Preşedinte comisie de
concurs
__________________________________________
(Numele şi prenumele)
Viza Consilierului Juridic
__________________________________________
Domnule Preşedinte,
Subsemnatul(a) (cu
iniţiala
tatălui)____________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________nascut(ă)
la data de (ziua, luna, anul) ___/____/19___.
COD NUMERIC PERSONAL:
1) Studii finalizate cu
examen de absolvire/licenţă/bacalaureat:
a) Univ., Institutul,
Academia, I.P. 3 ani, Colegiul, Şc. postliceală, Şc. de maiştri, Lic. Ped.
etc.____________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________,
Facultatea______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
nivelul studiilor (medii, postliceale, universitare de scurtă durată, ciclul I
de studii universitare de licenţă, ciclul II de studii universitare de
masterat, universitare de lungă durată)________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________,
cu durata studiilor de _____ ani (zi sau i.f. , seral, f.f., f.r., i.d.). promoţia
______ cu specializarea
principală_______________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________,
secundară
___________________________________________________________________________, cu
media la examenul de stat (licenţă)/absolvire ________________________, media
de departajare _______________________;
b) Univ., Institutul,
Academia, I.P. 3 ani, Colegiul, Şc. postliceală, Şc. de maiştri, Lic. Ped.
etc.____________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________,
Facultatea______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
nivelul studiilor (medii, postliceale, universitare de scurtă durată, ciclul I
de studii universitare de licenţă, ciclul II de studii universitare de
masterat, universitare de lungă
durată)________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________,
cu durata studiilor de _____ ani (zi sau i.f. , seral, f.f., f.r., i.d.). promoţia
______ cu specializarea
principală_______________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________,
secundară
___________________________________________________________________________, cu
media la examenul de stat (licenţă)/absolvire ________________________, media
de departajare _______________________;
c) Univ., Institutul,
Academia, I.P. 3 ani, Colegiul, Şc. postliceală, Şc. de maiştri, Lic. Ped.
etc.____________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________,
Facultatea______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
nivelul studiilor (medii, postliceale, universitare de scurtă durată, ciclul I
de studii universitare de licenţă, ciclul II de studii universitare de
masterat, universitare de lungă
durată)________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________,
cu durata studiilor de _____ ani (zi sau i.f. , seral, f.f., f.r., i.d.). promoţia
______ cu specializarea
principală_______________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________,
secundară
_________________________________________________________________________, cu
media la examenul de stat (licenţă)/absolvire ________________________, media
de departajare _______________________;
2) După absolvirea cu
diplomă de licenţă a studiilor universitare de lungă durată/de masterat am
absolvit cursuri postuniversitare (studii aprofundate, studii academice
postuniversitare, studii postuniversitare de specializare), după cum urmează:
a) Instituţia ( Univ.,
Institutul,
Academia)_____________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________,
cu
specializarea__________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________,
cu durata studiilor de _____ ani, promoţia _______, media de absolvire _______,
media de departajare _____________ ;
b)
Instituţia ( Univ., Institutul,
Academia)_____________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________,
cu specializarea__________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________,
cu durata studiilor de _____ ani, promoţia _______, media de absolvire _______,
media de departajare _____________ ;
c) Instituţia ( Univ.,
Institutul,
Academia)_____________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________,
cu specializarea__________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________,
cu durata studiilor de _____ ani, promoţia _______, media de absolvire _______,
media de departajare _____________ ;
3) După absolvirea cu
diplomă de licenţă a ciclului I de studii universitare de licenţă am absolvit
studii postuniversitare de specializare, după cum urmează:
a) Instituţia ( Univ.,
Institutul,
Academia)_____________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________,
cu
specializarea__________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________,
cu durata studiilor de _____ ani, promoţia _______, media de absolvire _______,
media de departajare _____________ ;
b) Instituţia ( Univ.,
Institutul, Academia)_____________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________,
cu
specializarea__________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________,
cu durata studiilor de _____ ani, promoţia _______, media de absolvire _______,
media de departajare _____________ ;
c) Instituţia ( Univ.,
Institutul, Academia)_____________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________,
cu
specializarea__________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________,
cu durata studiilor de _____ ani, promoţia _______, media de absolvire _______,
media de departajare _____________ ;
4) La 1 septembrie 2012 am avut o vechime efectivă în învăţămant
de _____ ani întregi,
5) La data depunerii dosarului am definitivatul în învăţământ cu
media _____________, obţinut în anul __________, gradul didactic II cu media
_____________, obţinut în anul __________, gradul didactic I (doctorat
echivalat cu gradul didactic I) cu media _____________, obţinut în anul
__________ .
6) Legitimat(ă) cu B.I./carte de identitate seria ___
nr.___________, eliberat(ă) la data de ________ de
Poliţia_____________________________, cu domiciliul în
localitatea___________________ strada ______________________, nr. ____, bl.
_____, ap. _______, judeţul (sectorul)___________________, telefon
_______________;
7) În anul şcolar 2012/2013 am următorul statut în învăţământ:
a) Titular(ă) pe/la postul/ catedra
_____________________________________________________________________________________________,
de la unitatea/unităţile de
învăţământ_________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________
localitatea_______________________________________________________________________________________________
judeţul (sectorul) _________________________;
b) Angajat pe pe
perioadă determinată pe/la postul/ catedra_______________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________,
de la unitatea/unităţile de învăţământ
__________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________
localitatea________________________________________________________________________________________________
judeţul (sectorul)
_________________________;
c) Salariat(ă) la
unitatea_________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________,
localitatea
____________________________________________________________________________________,
judeţul (sectorul)_______________, cu care am contract de muncă pe durată
nedeterminată/determinată ________________________________________________,
având funcţia
de___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Vă rog să-mi aprobaţi
înscrierea la concurs în vederea ocupării unui post/catedră
de____________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________,
pe perioadă nedeterminată/determinată din lista posturilor (catedrelor)
publicate vacante/rezervate, care mi se cuvine în ordinea descrescătoare a
mediilor la concurs, urmând a susţine următoarele probe practice/orale:
proba practică
1________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________;
proba practică
2_______________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________;
proba orală la limba de
predare 1 ___________________________________________________________________________________________
2 _______________________________________________________ 3
________________________________________________________;
inspecţia specială la
clasă la disciplina_______________________________________________________________________________________
lucrarea scrisă la
disciplina
_______________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Vă rog să asiguraţi traducerea subiectului pentru proba scrisă în
limba____________________________________________________________________________________________.
Menţionez că am întrerupt activitatea în învăţământ (sau în alt domeniu de
activitate) pentru motivul______________________________________
_____________________________________________, prin Decizia nr.
____________________________________________________________, conform art.
_______, din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată cu modificările şi
completările ulterioare.
8) Prezint avizul medical nr. _____ / ______2012 emis de
___________________ prin care rezultă că sunt apt(ă) pentru a preda în
învăţământ conform art. 234 alin. (1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011
cu modificările şi completările ulterioare şi declar, pe proprie răspundere că
nu desfăşor activităţi incompatibile cu demnitatea funcţiei didactice şi nu am
fost îndepărtat din învăţământ pentru motive disciplinare sau printr-o hotărâre
judecătorească definitivă de condamnare penală.
9) În perioada
01.09.2007 – 31.08.2013 am fost detaşat(ă) astfel (*):
- An şc. 2007-2008 detaşat(ă) la cerere/în
interesul învăţământului la postul/catedra
de
______________________________ de la _______________________________.
- An şc. 2008-2009 detaşat(ă) la cerere/în
interesul învăţământului la postul/catedra
de
______________________________ de la _______________________________.
- An şc. 2009-2010 detaşat(ă) la cerere/în
interesul învăţământului la postul/catedra
de
______________________________ de la _______________________________.
- An şc. 2010-2011 detaşat(ă) la cerere/în
interesul învăţământului la postul/catedra
de
______________________________ de la_______________________________.
- An şc. 2011-2012 detaşat(ă) la cerere/în
interesul învăţământului la postul/catedra
de
______________________________ de la _______________________________.
- An şc. 2012-2013 detaşat(ă) la cerere/în
interesul învăţământului la postul/catedra
de
______________________________de la _______________________________.
Răspund de exactitatea
datelor înscrise în prezenta cerere şi declar că voi suporta consecinţele în
cazul unor date eronate.
(*) Se completează numai
de cadrele didactice titulare în învăţământ, participante la concurs.
ANEXEZ ÎN URMĂTOAREA
ORDINE, acte doveditoare legalizate de biroul notarial (act. nr. 1 ori 1') sau
atestat pentru conformitate de către unitatea de învăţământ la care funcţionez
în anul şcolar 2012—2013 (actele nr. 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8):
1) Copii legalizate de
pe actele de studii, foaia matricolă şi certificat profesional (ultimul pentru
absolvenţii liceului pedagogic);
1') Absolvenţii
promoţiei 2013 vor prezenta copia legalizată a adeverinţei de la instituţia de
învăţământ superior/postliceal/mediu din care să rezulte că au susţinut
examenul de licenţă, media de absolvire a facultăţii/şcolii
postliceale/liceului pedagogic, specializarea dobândită, media anilor de studii
şi faptul că pe parcursul efectuării studiilor s-a frecventat şi promovat
modulul pedagogic;
2) Copii de pe certificatele
de obţinere a gradelor didactice;
3) Copii de pe
certificatele de naştere şi căsătorie (pentru solicitanţii care şi-au schimbat
numele);
4) Copie de pe actul de
titularizare în învăţământ (dacă este cazul);
5) Decizia
inspectoratului şcolar sau a întreprinderii de întrerupere a activităţii (dacă
este cazul);
6) Copie de pe fila din
buletinul de identitate sau cartea de identitate cu domiciliul;
7) Adeverinţa din care
să rezulte vechimea efectivă în învăţământ (dacă este cazul);
8) Copie de pe carnetul
de muncă şi/sau copia filei corespunzătoare din registrul general de evidenţă a
salariaţilor;
9) Avizul medical din
care să rezulte ca sunt apt(ă) pentru a preda în învăţământ;
10) Declaraţie pe
proprie răspundere că nu desfăşor activităţi incompatibile cu demnitatea
funcţiei didactice şi nu am fost îndepărtat din învăţământ pentru motive
disciplinare sau printr-o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare
penală;
11) Numai pentru
titulari: adeverinţă eliberată de unitatea de învăţământ din care să rezulte
situaţia postului (structura pe ore şi discipline a catedrei, nivelul de
învăţământ şi regimul de mediu) şi copii ale deciziilor de detaşare din
perioada 01.09.2007 – 31.08.2013 (dacă este cazul);
SE COMPLETEAZĂ DUPĂ
REPARTIZAREA PE POSTURI
Subsemnatul(a)
_____________________________________________________________________________________________,
obţinând media ________ la concurs, accept transferul/numirea/detaşarea
începând cu data de 1 septembrie 2013 pe/la postul/catedra obţinut(ă):
Unitatea de învăţământ
Localitatea Post/catedra
Sectorul Nr. Ore
Data_______________
Semnătura_____________
VERIFICAT,
Preşedinte
comisie de concurs
CRITERII ŞI PUNCTAJE PENTRU EVALUAREA
PERSONALULUI DIDACTIC
I. Nivelul studiilor
A. Absolvenţi ai şcolii
normale/liceu pedagogic sau ai şcolii postliceale pedagogice cu
diplomă/certificat de absolvire.
6 p
B. Absolvenţi ai şcolii
normale/liceu pedagogic sau ai şcolii postliceale pedagogice cu
diplomă/certificat de absolvire care şi-au echivalat studiile conform art. 248
alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011 cu modificările şi
completările ulterioare.
7,5 p
C. Absolvenţi ai colegiului
pedagogic universitar (institutori) cu diplomă de absolvire şi absolvenţi ai
şcolii normale/liceu pedagogic sau ai şcolii postliceale pedagogice şi studii universitare
de scurtă durată.
8 p
D. Absolvenţi ai colegiului
pedagogic universitar (institutori) cu diplomă de absolvire şi absolvenţi ai
şcolii normale/liceu pedagogic sau ai şcolii postliceale pedagogice şi studii
universitare de scurtă durată care şi-au echivalat studiile conform art. 149
alin. (3) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare.
8,5 p
E. Absolvenţi ai şcolii
normale/liceu pedagogic sau ai şcolii postliceale pedagogice cu
diplomă/certificat de absolvire sau ai colegiului pedagogic universitar
(institutori) şi studii universitare de lungă durată sau ciclul I de studii
universitare de licenţă sau ciclul II de studii universitare de masterat.
9 p
F. Profesori de instruire
practică/maiştri-instructori, absolvenţi de:
1. şcoală postliceală/şcoală de
maiştri cu diplomă/certificat de absolvire/certificat de competenţe
profesionale.
5 p
2. şcoala postliceală/şcoala de
maiştri cu diplomă/certificat de absolvire/certificat de competenţe
profesionale care şi-au echivalat studiile conform art. 248 alin. (3) din Legea
nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare.
6,5 p
G. Absolvenţi în specialitate
ai învăţământului universitar de scurtă durată sau ai institutului pedagogic cu
durata de 3 ani cu diplomă de absolvire.
8 p
H. Absolvenţi în specialitate
ai învăţământului universitar de scurtă durată sau ai institutului pedagogic cu
durata de 3 ani, cu diplomă de absolvire, care şi-au echivalat studiile conform
art. 149 alin. (3) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările
ulterioare.
8,5 p
I. Absolvenţi în specialitate,
cu diplomă, ai ciclului I de studii universitare de licenţă.
9 p
J. Absolvenţi în specialitate,
cu diplomă, ai ciclului I de studii universitare de licenţă şi cu studii
postuniversitare cu durata de cel puţin 3 semestre.
9,5 p
K. Absolvenţi în specialitate
ai învăţământului universitar de lungă durată cu diplomă de licenţă sau ai
ciclului II de studii universitare de masterat.
10 p
L. Absolvenţi cu diplomă în
specialitate ai învăţământului universitar de lungă durată sau ai ciclului II
de studii universitare de masterat şi cu:
1. o altă licenţă;
4 p
2. studii postuniversitare de
specializare cu durata de cel puţin 3 semestre;
3 p
3. studii academice
postuniversitare cu durata de cel puţin 3 semestre;
3 p
4. studii aprofundate de
specialitate cu durata de cel puţin 3 semestre;
2,5 p
5. masterat în sistem
postuniversitar;
2 p
6. cursuri de perfecţionare
postuniversitară cu durata de cel puţin 3 semestre;
2 p
7. studii postuniversitare de
specializare, academice postuniversitare cu durata mai mică de 3 semestre;
2 p
8. studii aprofundate de
specialitate, cursuri de perfecţionare postuniversitară cu durata mai mică de 3
semestre.
1 p
NOTĂ:
1. Pentru profesorii pentru
învăţământul preşcolar/primar care solicită trecerea prin transfer pentru
restrângere de activitate/pretransfer în specializarea dobândită ulterior prin
studii superioare se acordă punctajul corespunzător studiilor superioare de
lungă/ciclului I de studii universitare de licenţă/ciclului II de studii
universitare de masterat.
2. Punctajul de la literele
A-K nu se cumulează.
3. Punctajul de la literele
K-L se cumulează şi se acordă pentru fiecare formă de pregătire, finalizată,
universitară/postuniversitară de la litera L punctele 1-8.
II. (1) Gradul didactic:
a) Definitivat - 4 p;
b) Gradul didactic II - 7 p;
c) Gradul didactic I sau
doctorat echivalat cu gradul didactic I - 10 p;
d) Grad didactic I obţinut pe
bază de examene, urmat de doctorat în domeniul specializării/specializărilor
înscrise pe diploma de licenţă - 14 p.
(2) Categorii pentru antrenori:
a) Categoria a IV-a - 4 p;
b) Categoriile a II-a şi a
III-a - 7 p;
c) Categoria I - 10 p.
(3) Media de absolvire pentru
debutanţi (0 – 2 ani) sau antrenori categoria a V-a:.
• Media 10 - 3 p;
• Media 9 - 9,99 - 2,5 p;
• Media 8 - 8,99 - 2 p;
• Media 7 - 7,99 - 1,5 p;
• Media 6 - 6,99 - 1 p;
NOTĂ:
1. Punctajul pentru grade
didactice şi categorii pentru antrenori nu se cumulează.
2. Se punctează ultimul grad
didactic/doctorat dobândit, respectiv ultima categorie dobândită.
3. La punctajul
corespunzător gradului didactic mai sus menţionat se adaugă câte 2 (două)
puncte pentru fiecare grad didactic la care s-a obţinut media 10 (definitivat,
gradul didactic II, respectiv gradul didactic I).
4. Personalului didactic
căruia i s-a acordat gradul didactic I pe baza calificativului “admis” i se
echivalează acest calificativ cu media 10.
III. Rezultatele obţinute în
activitatea didactică.
Calificativele obţinute în
ultimii doi ani şcolari încheiaţi (2010/2011 şi 2011/2012) şi echivalentul
acestora în puncte:
- Foarte bine - 10 p;
- Bine - 7 p;
- Satisfăcător - 2 p;
- Nesatisfăcător - 0 p.
NOTĂ:
a) Pentru absolvenţii
promoţiei 2012 şi debutanţii aflaţi în primul an de activitate se ia în
considerare calificativul parţial din anul şcolar 2012-2013.
b) Pentru absolvenţii
promoţiei 2011 şi debutanţii aflaţi în al doilea an de activitate se iau în
considerare calificativul pentru anul şcolar 2011-2012 şi calificativul parţial
din anul şcolar 2012-2013.
c) În cazul întreruperii
activităţii la catedră, în perioada ultimilor doi ani şcolari, se iau în
considerare calificativele pentru ultimii doi ani şcolari în care cadrul
didactic şi-a desfăşurat activitatea.
d) În cererea fiecărui cadru
didactic se va trece media punctajului celor două calificative, cu excepţia
situaţiilor de la punctul a).
IV. Activitatea metodică şi
ştiinţifică dovedită prin documente justificative.
1) Se punctează activitatea din
ultimii 2 ani şcolari încheiaţi(*) (2010/2011 şi 2011/2012) la nivelul:
a) unităţii de învăţământ (de
exemplu: activitate în comisia metodică, în asociaţii profesionale ale cadrelor
didactice, în structuri consultative de dialog social, rezultate la concursuri
şi olimpiade şcolare, alte activităţi şi responsabilităţi);
max. 6 p
b) judeţului/municipiului
Bucureşti (de exemplu: metodist al inspectoratului şcolar judeţean/al
municipiului Bucureşti/Casei Corpului Didactic, formator local, membru al
comisiei consultative pe discipline, membru al consiliului consultativ, membru
în asociaţii profesionale ale cadrelor didactice, membru în comisii de
elaborare de subiecte şi de evaluare în cadrul concursurilor şcolare/de ocupare
a posturilor vacante/rezervate organizate la nivel local/judeţean, rezultate la
concursuri şi olimpiade şcolare locale/judeţene, altele);
max. 8 p
c) naţional (de exemplu:
formator naţional, membru al comisiei naţionale de specialitate sau al altor
consilii/comisii naţionale menţionate în Legea învăţământului nr. 84/1995,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare sau în Legea nr. 1/2011
cu modificările şi completările ulterioare, rezultate la concursuri şi
olimpiade şcolare, altele);
d) internaţional (performanţe
profesionale, lucrări publicate, rezultate la concursuri şi olimpiade şcolare,
participări la seminarii, simpozioane, conferinţe, congrese sau organizarea de
seminarii, simpozioane, conferinţe, altele).
max. 12 p
(*) Pentru
învăţători/institutori din învăţământul primar/profesori pentru învăţământul
primar se punctează activitatea metodică şi ştiinţifică desfăşurată pe
parcursul a 2 ani şcolari din ultimii 5 ani şcolari încheiaţi, la alegerea
cadrului didactic.
NOTĂ:
a) Pentru absolvenţii
promoţiei 2012 şi debutanţii aflaţi în primul an de activitate se ia în
considerare activitatea metodică şi ştiinţifică din anul şcolar 2012-2013.
b) Pentru absolvenţii
promoţiei 2011 şi debutanţii aflaţi în al doilea an de activitate se ia în
considerare activitatea metodică şi ştiinţifică din anul şcolar 2011-2012.
c) La nivelul şcolii se
acordă 1 punct suplimentar, cadrelor didactice care au lucrat în ultimii doi
ani şcolari încheiaţi la grupă/clasă cu copii/elevi integraţi proveniţi din
învăţământul special, faţă de punctajul acordat la punctul IV.1.a).
d) În cazul întreruperii
activităţii la catedră, în perioada ultimilor doi ani şcolari, se ia în
considerare activitatea metodică şi ştiinţifică din ultimii doi ani şcolari în
care cadrul didactic şi-a desfăşurat activitatea.
2) Participare în colective de
elaborare a unor acte normative şi legislative vizând calitatea activităţii
specifice domeniului învăţământ, în ultimii 5 (cinci) ani calendaristici (la
data depunerii dosarului la inspectoratul şcolar):
a) metodologii, regulamente,
instrucţiuni aprobate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi
Sportului (participarea în colective de elaborare)
max. 6 p pentru toate actele normative
b) programe şcolare, aprobate
de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (participarea în
colective de elaborare)
max. 4 p pentru toate programele
c) manuale şcolare aprobate de
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului;
7 p/manual/împărţite
la numărul de autori
d) monografii/lucrări
ştiinţifice înregistrate ISBN;
5
p/lucrare/monografie/împărţite la numărul de autori
dar nu mai mult
de 10 p pentru toate monografiile/lucrările
e) ghiduri metodologice sau
alte auxiliare curriculare/de sprijin;
1 p pentru fiecare
ghid/auxiliar curricular/
împărţite la numărul
de autori,
dar nu mai mult de 4
p pentru toate
ghidurile/auxiliare curriculare
f) articole de
specialitate/studii de specialitate, publicate în reviste de specialitate, la
nivel judeţean sau naţional înregistrate cu ISSN;
0,5 p/articol/împărţite
la numărul de autori articol,
dar nu mai mult de 3
p pentru toate articolele
1 p/studiu/împărţit
la numărul de autori studiu,
dar nu mai mult de 4
p pentru toate studiile
g) cărţi în domeniul
educaţional/de specialitate, publicate cu ISBN, cu referent ştiinţific din
domeniu;
5 p pentru fiecare
carte publicată/împărţite la numărul de autori,
dar nu mai mult de
10 p pentru toate cărţile
h) mijloace de învăţământ
omologate de către Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
max. 5 p/împărţite la numărul de autori
3) Activităţi desfăşurate în
cadrul programelor de reformă coordonate de Ministerul Educaţiei, Cercetării,
Tineretului şi Sportului în ultimii 5 (cinci) ani calendaristici (la data
depunerii dosarului la inspectoratul şcolar): formator AEL, Phare-VET, Phare,
Banca Mondială, Socrates, Leonardo da Vinci, Comenius, Grundtvig, Arion,
proiecte finanţate din fonduri structurale şi de coeziune), altele decât cele
punctate anterior.
max. 5 p
4) Participarea la activităţi
desfăşurate în cadrul programelor de formare continuă acreditate de Ministerul
Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului în ultimii 5 (cinci) ani
calendaristici (la data depunerii dosarului la inspectoratul şcolar),
finalizate cu Certificat de competenţă profesională sau adeverinţă echivalentă:
a) program de lungă durată (90
de credite) - 3 p;
b) program de durată medie (60
de credite) - 2 p;
c) program de scurtă durată (30
de credite) - 1 p;
d) program cu mai puţin de 30
credite – 0,5 p.
Notă. Punctajele de la punctul
4 lit. a) - d) pot fi cumulate.
5) Participarea la activităţi
desfăşurate prin Casa Corpului Didactic, în cadrul programelor de formare
continuă aprobate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului
sau alte instituţii abilitate (Institutul Francez, British Council, Institutul
Goethe ş.a.), finalizate în ultimii 5 (cinci) ani calendaristici (la data
depunerii dosarului la inspectoratul şcolar) cu adeverinţă/certificat/diplomă
0,5 p / curs, dar nu
mai mult de 5 p.
NOTĂ:
Pentru cadrele didactice
care solicită transferul pentru restrângere de activitate în altă specializare
se evaluează activitatea metodică şi ştiinţifică pentru specialitatea postului
didactic/catedrei solicitate.
Cadrele didactice care au
desfăşurat activitate metodică şi ştiinţifică pe două sau mai multe
specializări sunt evaluate pentru întreaga activitate.
Detalierea punctajelor
prevăzute la punctul IV din prezenta anexă se va face în şedinţa consiliului de
administraţie al inspectoratului şcolar şi se afişează odată cu afişarea listei
posturilor didactice/catedrelor vacante pentru etapa de transferare pentru
restrângere de activitate.
V. Criterii de vechime:
- vechime efectivă la catedră,
inclusiv perioada rezervării catedrei
câte 0,1 p / pentru
fiecare an întreg de învăţământ.
NOTĂ
§ Se recunoaşte vechimea la catedră pentru perioada
activităţii desfăşurate ca personal didactic calificat.
§ După
totalizarea punctajului, în caz de egalitate, se vor lua în considerare, pentru
departajare, criterii social-umanitare, în următoarea ordine:
a) soţ (soţie) cu
activitatea în învăţământ, în aceeaşi localitate;
b) soţ (soţie) cu domiciliul
în localitate;
c) părinţi cu domiciliul în
localitate;
d) starea de sănătate care
nu permite părăsirea localităţii (certificat medical de la comisia de expertiză
a capacităţii de muncă);
e) soţul/soţia să lucreze în
învăţământ;
f) alte cauze obiective dovedite cu acte (de exemplu:
unic întreţinător de familie şi cu domiciliul în localitatea respectivă, minori
în întreţinere, părinţi bolnavi, proprietăţi imobiliare în localitate).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu