Primind o iconiță și binecuvântări de la Preafericitul Părinte Patriarh Daniel al B.O.R.

Primind o iconiță și binecuvântări de la Preafericitul Părinte Patriarh Daniel al B.O.R.

vineri, 19 iunie 2009

Cu si despre RUGACIUNE. vezi http://oradereligie.3x.ro

PUTEREA RUGACIUNII


Din Predica Sfantului Ioan Gura de Aur la Duminica a Cincea a Marelui Post



Desigur, nimic nu este mai puternic decat rugaciunea.
Rugaciunea este un liman pentru cei zbuciumati de furtuna, o ancora pentru cei goniti de valuri, un toiag pentru cel ce se clatina, o comoara pentru cei saraci, o siguranta pentru cei bogati, un ajutor impotriva bolilor si o ocrotire pentru sanatate.
Rugaciunea face nepieritoare bunurile ce le avem si cu toata graba goneste relele ce ne bantuiesc. De vine vreo ispita, ea usor se alunga, de se intampla pierderea averii, sau altceva ce tulbura sufletul, rugaciunea vindeca si aceasta curand.
Rugaciunea este scapare contra tristetii, temelia veseliei, pricina de bucurie statornica, muma adevaratei intelepciuni.
Cine se poate ruga cu toata puterea, fie el cel mai sarac om, el totusi va fi cel mai bogat dintre toti; aceluia insa, caruia ii lipseste rugaciunea, de ar sedea chiar pe scaun imparatesc, tot este cel mai sarac dintre toti.
Ahab nu era oare imparat, nu avea el oare aur si argint cu prisosinta? Dar fiindca era lipsit de rugaciune, nu s-a dus el oare sa-l caute pe Ilie, pe un om care nu avea locuinta, nici alta haina decat un simplu cojoc?
Vezi ca Ilie era mai bogat decat Ahab? Ca pana ce el a vorbit si a rugat ploaia de la Dumnezeu, imparatul cu toata oastea sa, se aflau in mare nevoie.
Aceasta este puterea rugaciunii! Rugaciunea este arma cea mai tare, vistierie care niciodata nu se goleste, bogatie nesecata, liman fara valuri, temelia pacii, radacina, izvorul, mama tuturor bunatatilor, mai puternica decat o imparatie.
Eu insa vorbesc de rugaciunea care nu zace numai pe buze, ci se ridica din adancul inimii.
Cu atat mai sus se inalta rugaciunea cand iese dintr-o inima stramtorata si evlavioasa. Si, ca sa stii ca rugaciunea care se savarseste la moment de nevoie, este mai intai ascultata, iata ce zice profetul: "In necazul meu am chemat pe Domnul si m-a auzit" (Ps. 119.1).
Rugaciunea totodata usureaza sufletul cel necajit. Ca daca cel necajit capata oarece alinare cand povesteste oamenilor nenorocirea sa, apoi nu va afla el mai vartoasa alinare, cand va spune Domnului, patimile sufletului sau?
Insusi Iisus Hristos ne cheama la Sine, pentru aceea nu ne lasa neascultati; de am avea asupra noastra intunerice de pacate, cu atat mai grabnic sa alergam spre Dansul; ca El a venit nu ca sa-i cheme pe cei drepti, ci pe cei pacatosi (Matei 9,13).
Deci, pentru ca noi sa ne traim fericiti viata si sa ne eliberam de pacatele noastre, se cuvine ca la toate prilejurile sa ne rugam Domnului, cu ravna si indelungata rabdare.
Atunci vom dobandi o indestulare statornica si ne vom putea bucura de toate cele primite, prin harul si iubirea de oameni a Domnului nostru Iisus Hristos, caruia impreuna cu Tatal si cu Duhul Sfant, se cuvine lauda in vecii vecilor! Amin.



Rugaciuni zilnice

Rugaciune incepatoare

In numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh. Amin.
Slava Tie, Dumnezeul nostru, slava Tie!
Slava Tie, Dumnezeul nostru, slava Tie!
Slava Tie, Dumnezeul nostru, slava Tie!
Imparate Ceresc, Mangaietorule, Duhul adevarului, care pretutindeni esti si toate le implinesti,
Vistierul bunatatilor si Datatorule de viata, vino si Te salasluieste intru noi si ne curateste de toata intinarea si mantuieste, Bunule, sufletele noastre.
Sfinte Dumnezeule, Sfinte tare, Sfinte fara de moarte, miluieste-ne pe noi (de 3 ori).
Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.
Prea Sfanta Treime, miluieste-ne pe noi; Doamne curateste pacatele noastre; Stapane iarta faradelegile noastre;
Sfinte, cerceteaza si vindeca neputintele noastre, pentru numele Tau.
Doamne miluieste, Doamne miluieste, Doamne miluieste.
Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.
Tatal nostru, Care esti in cerurui, sfinteasca-se numele Tau,vie imparatia Ta, faca-se voia Ta, precum in cer asa si pe pamant.
Painea noastra cea de toate zilele da-ne-o noua astazi. Si ne iarta noua greselile noastre, precum si noi iertam gresitilor nostri.
Si nu ne duce pe noi in ispita, ci ne izbazveste de cel rau.
Ca a Ta este imparatia si puterea si slava, a Tatalui si a Fiului si a Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

Rugaciune de dimineata

Sculandu-ne din somn, cadem catre Tine, Bunule si cantare ingereasca strigam Tie, Puternice:
Sfant, Sfant, Sfant esti, Dumnezeule; pentru Nascatoarea de Dumnezeu, miluieste-ne pe noi.
Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh.
Din somn si din pat m-ai ridicat, Doamne, mintea mea o lumineaza si buzele mele le deschide, ca sa Te laud pe Tine, Prea Sfanta Treime:
Sfant, Sfant, Sfant esti, Dumnezeule; pentru Nascatoarea de Dumnezeu, miluieste-ne pe noi.
Si acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.
Fara de veste Judecatorul va veni si faptele fiecaruia se vor descoperi.
Deci, cu frica sa strigam in miezul noptii: Sfant, Sfant, Sfant esti, Dumnezeule;
pentru rugaciunile Nascatoarei de Dumnezeu, miluieste-ne pe noi. Doamne miluieste (de 12 ori).

Rugaciune catre Sfanta Treime

Din somn sculandu-ma, multumescu-Ti Tie, Prea Sfanta Treime, ca pentru multa bunatatea Ta si pentru indelunga rabdarea Ta,
nu Te-ai maniat pe mine, lenesul si pacatorul, nici nu m-ai pierdut cu faradelegile mele, ci ai facut iubire de oameni dupa obicei;
si intru deznadajduire zacand eu, m-ai ridicat, ca sa manec si sa slavesc puterea Ta. Deci, acum, lumineaza-mi ochii gandului,
deschide-mi gura ca sa invat cuvintele Tale, sa fac voia Ta, sa-Ti cant intru marturisirea inimii si sa laud Prea Sfant numele Tau:
al Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

Apoi:

Veniti sa ne inchinam Imparatului nostru Dumnezeu.
Veniti sa ne inchinam si sa cadem la Hristos, Imparatul nostru Dumnezeu.
Veniti sa ne inchinam si sa cadem la Insusi Hristos, Imparatul si Dumnezeul nostru (cu 3 inchinaciuni).


Psalmul 50 al lui David

Miluieste-ma, Dumnezeule, dupa mare mila Ta si dupa multimea indurarilor Tale, sterge faradelegea mea.
Mai vartos ma spala de faradelegea mea si de pacatul meu ma curateste.
Ca faradelegea mea eu o cunosc si pacatul meu inaintea mea este pururea.
Tie, Unuia am gresit si rau inaintea Ta am facut asa, incat drept esti Tu intru cuvintele Tale si biruitor cand vei judeca Tu.
Caci, iata, intru faradelegi m-am zamislit si intru pacat m-a nascut maica mea.
Iata, adevatul ai iubit; cele nearatate si cele ascunse ale intelepciunii Tale mi-ai aratat mie.
Stropi-ma-vei cu isop si ma voi curati; spala-ma-vei si mai vartos decat zapada ma voi albi.
Auzului meu vei da bucurie si veselie; bucura-se-vor oasele mele cele smerite.
Intoarce fata Ta de la pacatele mele si toate faradelegile mele, sterge-le.
Inima curata zideste intru mine, Dumnezeule, si duh drept innoieste intru cele dinlauntru ale mele.
Nu ma lepada pe mine de la fata Ta si Duhul Tau cel Sfant nu-l lua de la mine.
Da-mi mie bucuria mantuirii Tale si cu duh stapanitor ma intareste.
Invata-voi pe cei faradelege caile Tale si cei necredinciosi la Tine se vor intoarce.
Izbaveste-ma de varsarea sangelui, Dumnezeule, Dumnezeul mantuirii mele.
Bucurase-va limba mea de dreptatea Ta. Doame, buzele mele vei deschide si gura mea va vesti lauda Ta.
Ca de-ai fi voie jerfta, Ti-as fi dat; arderile-de-tot ne le vei binevoi.
Jertfa lui Dumnezeu este duhul umilit; inima infranta si smerita Dumnezeu nu o va urgisi.
Fa bine, Doamne, intru bunavoirea Ta, Sionului, si sa se zideasca zidurile Ierusalismului.
Atunci vei binevoi jertfa dreptatii, prinosul si arderile-de-tot, atunci voi pune pe altarul Tau jertfa.

Crezul. Simbolul Credintei

Cred intru Unul Dumnezeu, Tatal Atottiitorul, Facatorul cerului si al pamantului, vazutelor tuturor si nevazutelor.
Si intru Unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul-Nascut, Care din Tatal S-a nascut mai inainte de toti vecii.
Lumina din lumina, Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat, nascut, nu facut;
Cel de o fiinta cu Tatal, prin Care toate s-au facut.
Care pentru noi, oamenii, si pentru a noastra mantuire
S-a pogorat din ceruri si s-a intrupat de la Duhul Sfant si din Maria Fecioara, si S-a facut om.
Si S-a rastignit pentru noi in zilele lui Pontiu Pilat si a patimit si S-a ingropat.
Si a inviat a treia zi, dupa Scripturi.
Si S-a inaltat la ceruri si sade de-a dreapta Tatalui.
Si iarasi va sa vina cu slava, sa judece viii si mortii, a Carui imparatie nu va avea sfarsit.
Si intru Duhul Sfant, Domnul de viata Facatorul, Care din Tatal purcede,
Cel ce impreuna cu Tatal si Fiul este inchinat si slavit, Care a grait prin prooroci;
Intru una, sfanta, soborniceasca si apostoleasca Biserica;
Marturisesc un botez, intru iertarea pacatelor;
Astept invierea mortilor.
Si viata veacului ce va sa fie. Amin!

Rugaciune catre Mantuitorul Hristos

Hristoase, lumina cea adevarata, Care luminezi si sfintesti pe tot omul ce vine in lume, sa se insemneze peste noi lumina fetei Tale, ca intr-insa sa vedem lumina cea neapropiata. Indrepteaza pasii nostri spre lucrarea poruncilor Tale, pentru rugaciunile Preacuratei Tale Maici si ale tuturor sfintilor Tai. Amin.

Nadejdea mea este Tatal, scaparea mea este Fiul, acoperamantul meu este Duhul Sfant, Treime Sfanta, Slava Tie!

Toata nadejdea mea spre tine o pun, maica lui Dumnezeu, pazeste-ma sub acoperamantul tau.

Alta rugaciune catre Mantuitorul Hristos

Cel ce in toata vremea si in tot ceasul, in cer si pe pamant esti inchinat si slavit, Hristoase Dumnezeule, indelung Rabdatorule, mult Milostive si mult Indurate;

Care pe cei drepti iubesti si pe cei pacatosi miluiesti;

Care pe toti chemi la mantuire, intru fagaduinta bunatatilor ce vor sa fie;

Insuti, Doamne, primeste rugaciunile noastre in ceasul acesta si indrepteaza viata noastra spre poruncile Tale;

Sufletele noastre le sfinteste, trupurile curateste, cugetele indrepteaza, gandurile curateste-le si ne izbaveste pe noi de tot necazul si nevoia.

Inconjoara-ne pe noi cu sfintii Tai ingeri, ca prin mijlocirea lor find paziti si povatuiti sa ajungem la unirea credintei si la cunostinta slavei Tale celei neapropiate, ca binecuvantat esti in vecii vecilor. Amin.

Invredniceste-ne, Doamne, in ziua aceasta, fara de pacat sa ne pazim noi. Bine esti cuvantat, Doamne, Dumnezeul parintilor nostri, si laudat si preaslavit este numel Tau in veci. Fie Doamne mila Ta spre noi, precum am nadajduit intru Tine. Bine esti cuvantat Doamne, invata-ma indreptarile Tale. Bine esti cuvantat Stapane, intelepceste-ma cu indreptarile Tale. Bine cuvantat esti, Sfinte, lumineaza-ma cu indreptarile Tale. Doamne, mila Ta este in veac, lucrurile mainilor Tale nu le trece cu vederea; Tie se cuvine lauda, Tie se cuvine cantare, Tie slava se cuvine: Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

Rugaciunea Sfantului Macarie cel Mare

Sculandu-ma din somn, catre Tine Stapane, iubitorule de oameni, scap si spre lucrurile Tale ma nevoiesc. Ma rog Tie, ajuta-mi cu milostivirea Ta in toata vremea si in tot lucrul. Izbaveste-ma de toate lucrurile cele rele si de sporirea diavoleasca, izbaveste-ma si ma du in imparatia Ta cea vesnica.

Ca tu esti Facatorul meu, si Purtatorul de grija, si Datatorul a tot binele si intru Tine este nadejdea mea si Tie slava inalt, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

Rugaciunea Sfantului Ioan Gura de Aur

Doamne, pentru ceasurile zilei primeste-ma intru pocainta. Doamne, nu ma lasa pe mine. Doamne, nu ma duce pe mine in ispita. Doamne, da-mi cuget bun. Doamne, da-mi lacrimi si aducere aminte de moarte si umilinta. Doamne, da-mi cuget sa marturisesc toate pacatele mele. Doamne, da-mi smerenie, curatire si ascultare. Doamne, da-mi rabdare si voie nebiruita si blandete. Doamne, sadeste in mine radacina bunatatilor si frica Ta in inima mea. Doamne, invredniceste-ma sa Te iubesc cu tot sufletul si gandul meu si sa fac in toate voia Ta. Doamne, apara-ma de oameni galcevitori, de diavoli, de patimile trupesti si de toate celelalte lucruri necuviincioase. Doamne, stiu ca faci precum vrei Tu, deci sa fie si intru mine, pacatosul, voia Ta, ca binecuvantat esti in veci. Amin.

Rugaciune catre Sfantul Inger Pazitorul Vietii

Ingerule cel sfant al lui Hristos, catre tine cad si ma rog, pazitorul meu cel sfant, care esti dat mie de la Sfantul Botez spre pazirea sufletului si a pacatosului meu trup. Iar eu, cu lenea mea si cu obiceiurile mele cele rele, am maniat preacurata lumina ta si te-am izgonit de la mine prin toate lucrurile cele de rusine: cu minciunile, cu clevetirile, cu pisma, cu osandirea, cu trufia, cu neplecarea, cu neiubirea de frati si cu tinerea de minte a raului, cu iubirea de argint, cu desfranarea, cu mania, cu scumpetea, cu mancarea cea fara de sat, cu betia, cu multa vorbire, cu gandurile cele rele si viclene si cu aprinderea spre desfranare, avand osebita voire spre toata pofta cea trupeasca. O, rea voire a mea, pecare nici dobitoacele cele necuvantatoare nu o au! Dar cum vei puteasa cauti spre mine sau sa te apropii de mine, cel necurat? Sau cu ce ochi, ingerule al lui Hristos, vei cauta spre mine, cel ce m-am incurcat asa de rau in lucrurile cele intinate? Sau cum voi putea sa-mi cer iertare pentru faptele mele cele amare, rele si viclene, in care cad in toate zilele si noptile si in tot ceasul. De aceea, cad inaintea ta si ma rog, pazitorul meu cel sfant, milostiveste-te spre mine, pacatosul si-mi fii mie intr-ajutor si sprijinitor asupra pizmasului celui rau, cu sfintele tale rugaciuni, si imparatiei lui Dumnezeu ma fa partas cu toti sfintii, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

Pentru tine insuti

Mantuieste-ma, Doamne, miluieste-ma si iarta-mi tot ceea ce eu, ca un om neputincios, am gresit Tie si m-am smintit si nebuneste m-am departat de la calea mantuirii, iar prin desertaciunea mintii mele m-am abatut, ca un netrebnic, catre fapte necuviincioase. Rogu-ma dar intorce-ma iarasi pe calea mantuirii, prin dumnezeiasca Ta purtare de grija ( o inchinaciune ). Toata nadejdea mea spre tine o pun, Maica lui Dumnezeu, pazeste-ma sub acoperamantul tau.


Rugaciunile de peste zi

Rugaciune la inceperea lucrului:

Doamne, Iisuse Hristoase, Fiule, Unule-Nascut al tatalui Celui fara de inceput, Tu esti Cel ce prin gura proorocului Tau David ai zis: Iesi-va omul la lucrul sau si la lucrarea sa pana seara. Tu ai zis cu preacurata gura Ta: Fara de Mine nu puteti face nimic. Doamne, Doamne, ascult din tot sufletul si din toata inima dumnezeiestile Tale cuvinte si cu umilinta alerg la bunatatea Ta: ajuta-mi mie, pacatosul, cu darul Tau, sa savarsesc lucrul ce incep acum. In numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh. Amin.

Rugaciune dupa sfarsitul lucrului:

Doamne, Iisuse Hristoase, Dumnezeul nostru, Dumnezeule a toata milostivirea si indurarea, Care ai nemasurata mila, nespusa si najunsa iubire de oameni, cazand acum catre a Ta slava, cu frica si cu cutremur, aduc Tie multumire pentru binefacerile de care m-ai invrednicit pe mine, nevrednicul robul Tau. Te slavesc si Te laud si Te cant ca pe un Domn, Stapan si Facator de bine; si iarasi cazand , ma rog nemasuratei si negraitei Tale milostiviri, ca si de acum inainte sa-mi daruiesti faceri de bine, ca sa sporesc in dragostea fata de Tine si de aproapele meu. Izbaveste-ma de tot raul si necazul. Daruieste-mi liniste, si ma invredniceste in toate zilele vietii mele totdeauna multumire sa-Ti aduc si sa graiesc si sa cant cele prea bune Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

Alta rugaciune dupa savarsirea lucrului:

Plinirea tuturor bunatatilor, Tu esti Hristoase, Dumnezeul meu. Umple dar de bucurie si de veselie sufletul meu si ma mantuieste ca un Bun si Milostiv si de oameni iubitor. Amin.



Rugaciuni la vremea mesei

Inaintea gustarii de dimineata:

Tatal nostru, Care esti in cerurui, sfinteasca-se numele Tau,vie imparatia Ta, faca-se voia Ta, precum in cer asa si pe pamant. Painea noastra cea de toate zilele da-ne-o noua astazi. Si ne iarta noua greselile noastre, precum si noi iertam gresitilor nostri. Si nu ne duce pe noi in ispita, ci ne izbazveste de cel rau.

Dupa gustarea de dimineata:

Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim.

La amiaza:

Tatal nostru, Care esti in cerurui, sfinteasca-se numele Tau,vie imparatia Ta, faca-se voia Ta, precum in cer asa si pe pamant. Painea noastra cea de toate zilele da-ne-o noua astazi. Si ne iarta noua greselile noastre, precum si noi iertam gresitilor nostri. Si nu ne duce pe noi in ispita, ci ne izbazveste de cel rau.

Dupa masa de amiaza:

Multumim Tie, Hrisotase, Dumnezeul nostru, ca ne-ai saturat pe noi din bunatatile Tale cele pamantesti. Nu ne lipsi nici de cereasca Ta imparatie; ci, precum in mijlocul ucenicilor Tai ai venit, Mantuitorule, pace dandu-le lor, asa vino si ne mantuieste. Amin.

Seara, inainte de cina:

Manca-vor saracii si se vor satura si vor lauda pe Domnul, iar cei ce-L cauta pe Dansul, vii vor fi in inimile lor, in veacul veacului.

Seara, dupa cina:

Veselitu-ne-ai pe noi, Doamne, intru fapturile Tale si intru lucrul mainilor Tale ne-am bucurat. Insemnatu-s-a peste noi lumina fetei Tale, Doamne. Dat-ai veselie in inima noastradin rodul graului, al vinului si al untului-de-lemn, ce s-au inmultit. Cu pace ne vom culca si vom adormi, caci Tu, Doamne, indeosebi, intru nadejde ne-ai asezat.


Rugaciunile de seara

Mergand la culcare, rosteste mai intai toate rugaciunile incepatoare:

In numele Tatalui..., Imparate Ceresc..., Sfinte Dumnezeule..., Slava Tatalui..., Prea Sfanta Treime..., Doamne miluieste... (de 3 ori), Tatal Nostru....

Urmeaza rugaciunile de mai jos, cu aceeasi evlavie:

Miluieste-ne pe noi, Doamne, miluieste-ne pe noi, ca nepricepandu-ne de nici un raspuns, aceasta rugaciune aducem Tie, ca Unui Stapan, noi, pacatosii robii Tai, miluieste-ne pe noi.

Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh.

Doamne, miluieste-ne pe noi, ca intru Tine am nadajduit; nu te mania pe noi foarte, nici pomeni faradelegile noastre, ci cauta si acum ca un Milostiv si ne izbaveste pe noi de vrajmasii nostri, ca Tu esti Dumnezeul nostru si noi suntem poporul Tau, toti lucrul mainilor Tale si numele Tau chemam.

Si acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

Usa milostivirii deschide-o noua, binecuvantata Nascatoare de Dumnezeu, ca sa nu pierim cei ce nadajduim intru tine, ci sa ne mantuim prin tine din nevoi, ca tu esti mantuirea neamului crestinesc. Doamne miluieste (de 12 ori).

Niciun comentariu: